Kampanie Open General


Idź do treści

Menu główne:


W17 Za Honor i Japonie - cz. 3

Opisy I > W17 ZA HONOR i JAPONIĘ

14 Jawa

Brilliant Victory 7 tura


Zakupy:
A6M2 Zero,
zwiad Type 92,
działa 150mm Type 96

Prototyp:
Type 97 Chi-Ha Shinhoto

Straty CORE:
Saperzy,
okręt podwodny,
niszczyciel i krążownik


Raport stanu kampanii #14

Opis bitwy:

Krótka, krwawa i bardzo kosztowna (!) bitwa.
Przewaga na lądzie olbrzymia, tym bardziej po wydesantowaniu jednostek. Możemy wystawić kilka jednostek na lądzie (a więc najczęściej artylerię), ale problemem jest flota i lotnictwo przeciwnika.
Na lądzie walczymy ze słabymi wojskami belgijskimi i holenderskimi, ale brytyjska flota wykrywa moje okręty, którymi nie opacznie podpłynąłem "nie w to miejsce gdzie trzeba" i niszczy mi okręt podwodny i niszczyciel.
Potem tracę jeszcze w krwawej walce krążownik. Reszta walk na morzu to bardzo ostrożne wykrywanie brytyjskich okrętów i ich osłabianie, a potem eliminacja.
Na szczęście nic mi już nie niszczą na morzu (ale jednostka saperów żegna się z tym światem). Ciekawe są też walki z lotnictwem holenderskim (rzadko ma się szansę powalczyć z Fokkerami), ale w powietrzu moje „Zero” szybko opanowują sytuację.
Powyżej, operacja desantowa w pełnym rozwinięciu.



15 Birma

Victory 20 tura


Zakupy: okręt podwodny Type B (po trzeba powoli odtworzyć straty we flocie)
Prototyp: brak
Straty CORE: A6M2 Zero
Opis bitwy:

Bardzo trudny teren. Dzielę jednostki na dwie grupy, ale mam tylko jedną jednostkę "górską" - kawalerię, i ją kieruję ze wsparciem na wschód. Reszta idzie (a raczej się czołga) na wschód (i potem na północ). Problemem nie jest opór przeciwnika, ale teren ... a no i lotnictwo wroga, które wykrywa "świeży", niedoświadczony nabytek w moich jednostkach i ta nieszczęsna jednostka wyparowuje w ogniu walk. A obok ... wreszcie dotarłem :)

Raport stanu kampanii #15



16 Midway

Brilliant Victory 10 tura


Zakupy:
dwa okręty podwodne,
Kaichu i Type B

Prototyp: brak
Straty CORE:
okręt podwodny Type B


Raport stanu kampanii #16


Opis bitwy:

Wystawiam tylko trzy jednostki lądowe (w desancie).
Krwawa jatka, ale na szczęście głównie wśród jednostek AUX przydzielonych przez sztabowców. Walka w powietrzu i na morzu ... trup się ściele gęsto. W pierwszych dwóch turach, amerykańskie torpedowce pozbawiają mnie przydzielonej floty podwodnej, ale traktuję to tak, że przynajmniej te jednostki wywabiły amerykańskie samoloty i mogłem część z nich posłać na dno morza. Moja taktyka, aby "po trupach" wyeliminować amerykańskie niszczyciele i wówczas rozprawić się z resztą floty amerykańskiej, udaje się tylko częściowo ... tracę moich podwodniaków, bo równie skutecznie atakują te jednostki samoloty ... a więc całe siły idą na rozprawienie się z amerykańskimi torpedowcami.
Uwaga, AI ma dużo kasy i chętnie z niej korzysta ... pomyślcie jak zapobiec wystawieniu przez niego pod koniec świeżych jednostek myśliwców ... jest sposób :) A jak zdobyłem port, to było „po ptokach” bo mogłem wystawić resztę mojej armii, a to już potężna siła :) Ale ruszenie jednostek desantowych przed wyeliminowaniem amerykańskich pancerników i krążowników oraz torpedowców to duże ryzyko, bo można zostać bez jednostek desantowych :(
A powyżej, krwawy atak samolotów torpedowych na okręty podwodne i nawodne.



17 Przekroczenie Gangesu

Victory 14 tura


Zakupy: brak
Prototyp: brak
Straty CORE:
Type 97 Chi-Ha Shinhoto,
Kawaleria,
zwiad Type 87


Raport stanu kampanii #17

Opis bitwy:

Ale za mnie baran. Sam tytuł mówił, że wody będzie dużo, a ja się wybrałem na wojnę bez saperów i przepraw mostowych.
Dlatego też, po krwawym wyrąbaniu sobie przejścia na północy, cztery tury zajęło mi sforsowanie trzech hexów z dwiema rzekami. Sta taki wynik a nie inny i to bardzo, bardzo szczęśliwie :) Na skutek rozpaczliwego ataku mojej kawalerii na ostatni VH, obrońcy się zestresowali i uciekli, a mojej kawalerii został jeszcze jedno pole ruchu :)
Uwaga też na amerykańską flotę. Na szczęście moje okręty podwodne wynurzyły się z głębin zaraz obok amerykańskich niszczycieli (długo nie przetrwały) i szybko wykryły jądro floty amerykańskiej czyli dwa pancerniki. Jak dobrze, że mój pancernik ma zasięg o jeden większy niż mają Amerykanie :) Ostra walka w powietrzu, ale straty ograniczają się tylko do pomocniczego lotnictwa. Niby takie nic, ale szkoda tych strat w doświadczonych, lądowych jednostkach. No cóż, efekt brawury :(
A powyżej, zmasowany atak wrażego lotnictwa.



18 Rajd na Sri Lankę

Brilliant Victory 12 tura


Zakupy:
2x zwiad Type 92,
Motocykliści,
Niszczyciel (drogi, ale nie mam broni na okręty podwodne)

Prototyp: brak
Straty CORE: brak
Opis bitwy:

Szybki wypad na pustynne tereny. Moja przewaga na lądzie jest kolosalna. Nieliczne wojska holenderskie, znikają szybciej niż się pojawiają ... trzeba tylko usadzić na ziemi lotnictwo wroga, które jak widać poniżej, zaatakowało w samobójczym ataku. A potem to już tylko walka z terenem.

Raport stanu kampanii #18


19 Guadalcanal I

Brilliant Victory 8 tura


Zakupy: brak
Prototyp:
G4M2 Betty (t)

Straty CORE:
2x działa 105mm Type 14

Raport stanu kampanii #19

Opis bitwy:

Ajajaj ... nieodżałowana strata dwóch udowódczonych, pięciobelkowych artylerii może odbić się na dalszych losach kampanii. A zaczynało się tak przyjemnie ...
Rozstawiam jednostki, wroga nie widać. Idę do przodu, oczywiście AUX'y z przodu.
Pierwsze zetknięcie z przeciwnikiem - okręt podwodny prawie eliminuje mi pomocniczy niszczyciel (na załączonym obrazku), ale potem ... atak niszczyciela i poprawka lotnictwem usuwa zagrożenie.

Ruszam na zwiad lotniczy nad lotnisko ... zaskoczenie, tylko skład paliwa i schron. Czyżby to miałby być spacerek ? Przypadkowo odkrywam olbrzymie zgrupowanie lotnictwa przeciwnika i ruszam z natarciem ... jak zwykle na początek na myśliwce ... ale likwidacja każdego to dwa-trzy ataki moich myśliwców ... a wroga jest tak dużo ...
Cofam do tyłu część jednostek, w tym okręty podwodne (i to był chyba błąd), bo są łakomym kąskiem dla torpedowców.
Ponieważ jak widać, na ladzie praktycznie nic nie mam, ruszam nad deltę rzeki tylko kilkoma jednostkami: trzy artylerie, piechota, MG, czołgi. Pojawiają się niszczyciele wroga ... kuszą ich moje samoloty. Wiele z nich (na szczęście pomocniczych) ląduje w efekcie w morzu. Ale ja wiem gdzie są okręty wroga ... ruszają krążowniki i pancernik ... i już praktycznie po niszczycielach wroga. W powietrzu także powoli, bardzo powoli uzyskuję przewagę ... wróg praktycznie nie ma już myśliwców, więc reszta jest łatwym kąskiem (o ile ma się czym zaatakować). Niszczyciele pomocnicze robią za przynętę ...
Ląduję w delcie rzeki ... będzie łatwizna myślę sobie ... chociaż zauważyłem, iż amerykanie przysyłają lądowe posiłki ... desant i spadochroniarzy. Trwa walka w powietrzu ... ostatnie resztki bombowców i torpedowców wroga ląduje na ziemi lub się ukrywa po kątach albo na lotnisku). Jednostki lądowe brną przez rzekę. Łatwizna, łatwizna ...
A tu nagle wyłania się z mgły niszczycielska, amerykańska para: South Dakota i North Carolina ... i zaraz już nie mam dwóch najlepszych jednostek artyleryjskich. Szybko sprowadzam okręty podwodne i wraz z nimi moje krążowniki i pancernik - ślą na dno te pancerniki wraz z ich osłoną, ale strata olbrzymia !!! Za chwilę, tak jak się spodziewałem kończę brylantowo, eliminuję rangersów którzy wylądowali przy VH. Ależ mi żal straconych artylerzystów :(



20 Guadalcanal II

Tactical Victory 17 tura


Zakupy:
3x piechota górska,

Prototyp: brak
Straty CORE:
motocykliści,
G3M Nell,
G4M2 Betty (t)

Opis bitwy:
Znając już ten teren inwestuję w jednostki górskie. Amerykanie szaleńczo rzucają się do ataku aby odzyskać stracone lotnisko. Ale moje wojska stoją murem na pozycjach obronnych. Szaleńcze walki na morzu, na lądzie i w powietrzu. Najtrudniej poradzić sobie z lotnictwem - po wielu turach wreszcie powietrze mam posprzątane, ale jakim kosztem - zostałem bez jednostek lotnictwa bombowego :( A obok widać, że walki trwają na każdym polu.

Raport stanu kampanii #20


Start | OpenGen | Kampanie I | Kampanie II | Kampanie III | Kampanie IV | Kampanie V | Polecam | Opisy I | Opisy II | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego