Kampanie Open General


Idź do treści

Menu główne:


W25 Zwyciestwo

Opisy II > W25 ZWYCIESTWO

Kampania W25 Zwycięstwo

Kampania oddziałów Waffen SS w ostatnim okresie wojny. Kampania prawie, że liniowa, grając BV rozegramy wszystkie bitwy, a są one wymagające. Dysponujemy potężnym i nowoczesnym sprzętem ale w niewielkich ilościach. Dodając do tego znaczącą przewagę Aliantów w powietrzu, musimy naprawdę się starać aby odnieść zwycięstwo w poszczególnych bitwach. A jak wygramy te początkowe, bardziej historyczne bitwy i zatrzymamy front na zachodzie, to następnie będziemy się starać pogonić Rosjan za Odrę i nauczyć Rosjan iż elitarne oddziały Rzeszy są niezwyciężone. Potem, wreszcie ruszymy w nieznany świat zakończenia walk przez Waffen SS w Chorwacji.
Kampania z mocno ograniczonymi zasobami finansowymi, utrudniającymi grę, ale jednak wydaje się że wystarczającymi do zwycięstwa w kampanii.

Przebieg kampanii:


Campaign: W25_kag * W25 ZWYCIĘSTWO v.2.0
# File Scenario Date BV V TV L Map
0 W25_ard.scn Ardeny Jan 1, 1945 1 1 Ls Ls ARDENNE2.MAP (#123)
1 W25_bas.scn Bastogne Jan 7, 1945 2 2 Ls Ls BASTOGNE.MAP (#187)
2 W25_ant.scn Droga do Antwerpii Jan 24, 1945 3 3 Ls Ls ANTWERPS.MAP (#403)
3 W25_ber.scn Berlin 1945 Apr 20, 1945 4 4 4 Ls Berlin.map (#72)
4 W25_sel.scn Powrót do Seelow May 8, 1945 5 6 6 Ls SEELOW.MAP (#10)
5 W25_cic.scn Pościg za Żukowem May 17, 1945 6 6 6 Ls KUSTRIN.MAP (#375)
6 W25_ade.scn Chorwacja Jun 14, 1945 Win Win Win Ls DALMATNN.MAP (#321)




Ardeny

Zakupy: 12,2 K 390/2(r) (na starcie)
Prezenty: brak
Straty CORE: brak
Opis bitwy:
Rozległy i trudny teren. Na początku wzmacniam siły dalekosiężną artylerią. Trzeba bezpiecznie i z asekuracją się poruszać. Niestety, ale mam pecha i pogoda dopisuje alianckiemu lotnictwu, które przez wiele kolejek mnie nęka. Ale stopniowo przydzielone jednostki myśliwców na tyle osłabiają amerykańskie bombowce, że nie wyrządza ono nieodwracalnych strat (ale jest upierdliwe jak cholera !!).
Warto też szybko przejąć okoliczne lotniska, co spowoduje, iż z czasem amerykańskim samolotom zabraknie amunicji.
Dość szybko radzę sobie miastem na północy, a potem wyścig do kolejnych VH. Moje elitarne jednostki pancerne rozjeżdżają amerykańskie jednostki … trudnym przeciwnikiem SA jedynie samobieżne ppance oraz teren, bo jak nas złapie amerykańska piechota w lesie, to drogo to kosztuje pancerniaków.

Raport zdjęciowy: zmasowany atak alianckiego lotnictwa


Raport stanu kampanii #00




Bastogne

Zakupy: Hummel
Prezenty: brak
Straty CORE: brak
Opis bitwy:
Na razie kampania pod hasłem „Jak prowadzić bitwę pod ciągłym zagrożeniem i przy przewadze wrogiego lotnictwa”.
Siły dzielę na dwie grupy, północną wolniejszą i południową – bardziej mobilną. Północna grupa rusza na wschodnie miasto gdzie trochę szczęśliwie gromi pancerne zgrupowanie wroga i po ciężkich walkach zdobywa miasto.
Grupa południowa rusza bezpośrednio na Bastogne i pod ogniem amerykańskich samolotów zdobywa miasto i pobliskie lotnisko ze składami amunicji. A potem rusza na Luxemburg i po ciężkich, ostrożnych walkach zdobywa upragniony cel. Ale końcówka musiała być baaaardzo ostrożna – stany moich wojsk narażały je na unicestwienie przy silnym kontrataku i bez wsparcia artylerii, a ideą działań było wywabienie amerykanów z początkowych pozycji. Na i wykorzystałem do dywersji przydzielonych spadochroniarzy, którzy wylądowali wewnątrz strefy obronnej wroga i mocna poturbowali mu artylerię.

Raport zdjęciowy: ponownie alianckie lotnictwo i objawił się nowy groźny wróg: M26


Raport stanu kampanii #01




Droga do Antwerpii

Zakupy: brak
Prezenty: brak
Straty CORE: PSW 234/4 Puma, PSW 234/1 Puma
Opis bitwy:
Kolejna trudna bitwa, tym razem w terenie miejskim. Pierwszym problemem jest teren, gdzie zarośla nie pozwalają odpowiednio rozwinąć się moim jednostkom. Grunt to na początku podciągnąć artylerię i zneutralizować samobieżna baterie artylerii amerykańskiej. No i trzeba uważac na kontrataki pancerne, ale moje ppance są zaporą nie do przejścia dla wroga o ile działa on bez wsparcia. Po opanowaniu Antwerpii, jeszcze trzeba było przeprowadzić szybki wypad za rzękę i zdobycie bronionych przez Polaków ostatniego VH. Niestety, ale bitwa okupiona stratą wszystkich moich oddziałów zwiadowczych, co przy ograniczonych zasobach może spowodować problem. No i oczywiście lotnictwo wroga także nękało mnie cały czas i walnie się przyczyniło do wspomnianych strat.

Raport zdjęciowy: Antwerpia zdobyta krwawym kosztem, teraz pozostało tylko wjechać do ratusza.


Raport stanu kampanii #02




Berlin 1945

Zakupy: PSW 221
Prezenty: brak
Straty CORE: brak
Opis bitwy:
Idziemy na odsiecz bronionemu przez słabe jednostki Berlinowi. Dzielę siły na dwie grupy i po wyeliminowaniu najbliższych zagonów pancernych wroga, jedna grupa rusza na południe, a druga na wschód. Bardzo dużo walk w mieście, co przy rzadką jak na warunki frontu wschodniego sytuacją słabego wsparcia artyleryjskiego Rosjan, tworzy niezapomniany klimat walk piechoty w mieście. Nasze oddziały przy wsparciu artlerii bliskiego zasięgu robią sieczkę z atakujących Rosjan a moje oddziały pancerne otaczają miasto i eliminują nieliczne oddziały pancerne i wsparcia.
Trochę wieksza btwa obyła się na południu, ale moja rozpędzona masa żelaza rozjechała rosyjskie tanki po wyeliminowaniu na początku wspierających ich dział samobieżnych. No i nie można wspomnieć o potężnym dziale kolejowym, które jak to w rzeczywistości było, nie zmieniło losów bitwy, kilka razy wystrzeliło, ale szybkie postępy naszej odsieczy, błyskawicznie wyprowadziły walki z zasięgu tego działa.

Grałem wiele bitew na tej mapie ale ta była wyjątkowo „przyjemna”.

Raport zdjęciowy: ubezpieczona pozycja potężnego działa kolejowego wspierającego obronę Berlina


Raport stanu kampanii #03




Powrót do Seelow

Zakupy: 250/10, Hummel, Flakpanzer IV Mobelwagen
Prezenty: JagdPanther II
Straty CORE: brak
Opis bitwy:
Szybkie i krwawe walki na początku. Moja rozpędzona machina i wielka koncentracja wojsk na małym terenie, zmiotła w dwóch turach zagony pancerne wroga. A potem to już tylko przebicie się do VH na wprost na wschodzie. Cześć wojsk odbiło na południe i praktycznie z marszu, po przybyciu artylerii, wyzwoliło wszystkie zajmowane przez Rosjan miasta.
Silne ugrupowanie lotnicze Rosja wielkich szkód mi nie narobiło, ale przydzielona jednostka myśliwców trochę się uganiać za bombowcami. Grunt, to zapewnić poruszającym się jednostkom osłonę plotek, o ile to możliwe.

Raport zdjęciowy: pancerna bitwa na przedpolach Berlina


Raport stanu kampanii #04




Pościg za Żukowem

Zakupy: brak
Prezenty: brak
Straty CORE: brak
Opis bitwy:
Taka sobie spacerkowa bitwa – tylko czas jest naszym wrogiem. Wyścig, aby wygrać BV, bo nieliczne i słabe siły rosyjskie ze wspierającymi ich Polakami nie stanowią problemu dla mojej rozpędzonej machiny. Ale lotnisk nie zdążyłem zająć.

Raport zdjęciowy: Chwila nieuwagi i pomimo wsparcia samobieżnej artylerii, radziecki kontratak słabych T-34 prawie rozjechał mi sztab. Zredukował jego stan z 11 tylko do 7 – uff, szczęście było po naszej stronie, że nie miał jeszcze trzeciej jednostki do ataku, bo chyba byłoby niewesoło.


Raport stanu kampanii #05




Chorwacja

Zakupy: brak
Prezenty: brak
Straty CORE: SS Regular 43, 250/10, JagdPz IV/70
Opis bitwy: moja przewaga nawet przez moment nie podlegała dyskusji. Słabe oddziały wroga nie były w stanie przeciwstawić się moim atakom, chyba, że złapali moje jednostki bez amunicji i paliwa – a tak kilka razy się przydarzyło, czego efektem są nadzwyczaj wysokie straty – ale tak się kończy uganianie się po górach ciężkim sprzętem.
Nie dałem rady na brylantowo, ale sadzę że jest to do osiągnięcia przy odpowiednim podziale oddziałów i ich wyposażeniu. Walki toczyły się w dwóch niezależnych zespołach, północnym walczącym w górach i południowym mającym długą drogę do celu, którym było zdobycie Zadaru i uwolnienie jeńców, ale moje oddziały chyba zniszczyły więzienie, bo nikt tam nie ocalał
J

Raport zdjęciowy: Ostatnie chwile oporu wroga w Zadarze.


Raport stanu kampanii #06




Kampania, szczególnie trzy początkowe bitwy na froncie zachodnim trudne, a potem coraz łatwiej i przyjemniej.

Daję tej kampanii poziom trudności 5 z 10 i sądzę, że ryzykując można osiągnąć dużo lepszy wynik niż moje słabiutkie dokonania.

Poniżej prezentacja moich dowódców:





Start | OpenGen | Kampanie I | Kampanie II | Kampanie III | Kampanie IV | Kampanie V | Polecam | Opisy I | Opisy II | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego