Kampanie Open General


Idź do treści

Menu główne:


W34 Upadek Europy

Opisy II > W34 UPADEK EUROPY

Kampania W34 Upadek Europy

Przedstawiam kampanie wojsk Stalina w hipotetycznym natarciu na początku roku 1941 na Europę Zachodnią w celu krzewienia komunizmu na lądach i oceanach świata. Kampania krótka, całkowicie liniowa. Uważam iż warta poświęconego jej czasu, chociażby z tego względu iż odbywa się na mało wykorzystywanych mapach co podnosi walory poznawcze kampanii … dodatkowo mamy okazję zagrać Rosjanami przeciwko wojskom różnych krajów europejskich.

Przebieg kampanii:

Campaign: W34_FOE * W34 UPADEK EUROPY v.2.0
# File Scenario Date BV V TV L Map
0 W34_X01.scn Bukareszt Apr 3, 1941 1 1 1 Ls BUCHREST.MAP (#338)
1 W34_X02.scn Budapeszt Apr 28, 1941 2 2 2 Ls BPESTSE.MAP (#498)
2 W34_X03.scn Wiedeń May 11, 1941 3 3 3 Ls VIENNA.MAP (#925)
3 W34_X04.scn Droga na Rzym May 26, 1941 4 4 4 Ls CAPORETO.MAP (#450)
4 W34_X05.scn Linia Maginota Jun 4, 1941 5 5 5 Ls STRSSBRG.MAP (#416)
5 W34_X06.scn Falaise Jun 25, 1941 6 6 6 Ls FALAISE.MAP (#350)
6 W34_X07.scn Normandia Jul 13, 1941 Win Win Win Ls BESSIN.MAP (#446)




Bukareszt

Zakupy: brak
Prezenty: brak
Straty CORE: BA-10
Opis bitwy:
Na początku rozważnie, przez dwie tury podprowadzam wojska pod miasto starając się zrobić to niepostrzeżenie dla wroga, co się prawie udaje. Ale potem jest już trudniej, w powietrzu Luftwaffe gromi moje samoloty, więc staram się nie walczyć w powietrzu tylko osłaniać praktycznie stacjonarne oblężenie Bukaresztu. Na południu, za cel stawiam sobie jak najszybsze zdobycie lotniska co pozbawi szybko samoloty wroga amunicji – prawie się udaje, tylko jeden Me zdążył się zaopatrzyć – ale ten najniebezpieczniejszy, z liderem. Obie strony robią sobie krzywdę ostrzałem artyleryjskim i wypadami pojedynczych jednostek. Po kilku turach udaje mi się wyeliminować jedną z artylerii, co daje mi dużą przewagę i mogę wreszcie ruszyć do przodu. Chociaż zdobycie ufortyfikowanych, miejskich pozycji odbywa się z dużymi stratami. Po stracie rozpoznania, ostrożność jest moim mottem, więc się nie śpieszę i w konsekwencji tylko zwykłe zwycięstwo.
Starty aux duże, ale często robili jako kamikaze w celu zużycia amunicji przez artylerię wroga. No i zła prognoza na przyszłość – sztab wdał się w walki w mieście i stracił duuużo siły – trzeba będzie mocno na niego uważać.

Raport zdjęciowy: Rumuni bronili swojej stolicy do ostatniego żołnierza


Raport stanu kampanii #00



Budapeszt

Zakupy: 2x BA-10, KW-I/40, 152mm ML 20
Prezenty: brak
Straty CORE: Motostrelkowy.2x BA-10, BT-7A, BT-7M, 25mm SPAA
Opis bitwy:
Sprzedałem ppanca – brak możliwości modyfikacji transportu dyskwalifikuje ten sprzęt jako broń ofensywną.
Bardzo trudna bitwa. Wygrałem rzutem na taśmę, przy stanach jednostek wołających o pomstę do nieba. Olbrzymie straty spowodowały, że pod koniec „nie było czym straszyć” przeciwnika, co oznacza iż należy grać jeszcze bardziej asekuracyjnie i ostrożnie. Chyba się da ? Jak zwykle w powietrzu masakra … niemieckie myśliwce praktycznie nie do ruszenia … jedyną opcją dać im się wystrzelać i zniszczyć jednostki bez amunicji. A na ziemi na początku trzeba uporać się z wrogą artylerią, aby można było skutecznie ruszyć na okopaną piechotę. NO i warto wspomnieć o dość długim podejściu do miasta, co może powodować brak ostrożności i znacząco zbyt duże straty w początkowym okresie bitwy, tak jak to mi się przydarzyło … więc wynik jaki jest każdy widzi … nie ma się czym pochwalić.

Raport zdjęciowy: pod koniec tylko artyleria mnie ratowała przed porażką


Raport stanu kampanii #01



Wiedeń

Zakupy: Motocyklisti, 2x Kawalierija, 2x T34/76B, BA-10
Prezenty: brak
Straty CORE: BA-10
Opis bitwy:
Początkowo ruszam frontalnie na Wiedeń, ale udaje się spostrzec iż na południu przeprawa przez Dunaj nie jest silnie broniona, więc ruszam całością sił tą drogą, uważając iż tylko w koncentracji ognia jest moja siła wobec umocnionych pozycji wroga. Ponadto, ponownie jedyną receptą na lotnictwo przeciwnika jest pozbawienie go zaopatrzenia.
Trudne i ciężkie walki okupione wyjątkowo małymi stratami, stany jednostek często minimalne i wiele z nich ledwo ocalała, ale inwestycja w artylerię coraz bardziej się sprawdza. Gdy mam odpowiednie wsparcie, kontrataki wroga nie są tak zabójcze, pomimo iż doświadczeniem i udowódczeniem wojska niemieckie nas przewyższają. Atak z flanki spowodował iż łatwiej dotarłem do wrogiej artylerii, a potem to już tylko pozycyjne wykończenie przeciwnika i wtargnięcie do ostatniego VH w ostatniej rundzie na BV.

Raport zdjęciowy: umocnione pozycje piechoty stanowią trudny orzech do zgryzienia …


Raport stanu kampanii #02



Droga na Rzym

Zakupy: 2x 25mm SPAA, 85mm M 39 L/52, 2x BA-10, 2x Motocyklisti
Prezenty: P-39D Airacobra
Straty CORE: Su-2, 2x Kawalierija, 2x Motocyklisti
Opis bitwy:
Popełniam błąd, bo nie zostawiam kasy na wybudowanie lotniska. Tak więc pierwsze zadania to za wszelką cenę zdobyć VH i tym samym kasę na wybudowanie lotniska. A niestety, ale w tym czasie wroga flota powietrzna szaleje i pomimo mojej obrony plot (ale tutaj jest broniona artyleria, której praktycznie nie ruszam na początku) boleśnie kąsa moje jednostki, a lekkie wojsko jest wykańczane przez włoskich górali i innych wychodzących z zarośli przeciwników.
Część oddziałów kieruję skrótem przez góry i na nich skupia się złość wroga. Ale kilka jednostek się przedziera. Dołączają do nich później oddziały pancerne i ruszają na południe, chociaż muszą poczekać na artlerię, którą wreszcie ruszyłem po opanowaniu powietrza do czego walnie przyczynił się wspaniały prototyp. Ale niestety bolesna strata bombowca była ceną za komfort w powietrzu. Reszta wojsk rusza na wschodni VH. Oba zdobywam praktycznie w tym samym czasie, kierując się ostrożnością bo i jednostek mało i osłabione.

Raport zdjęciowy: przedzieranie się przez góry pod nalotem wroga


Raport stanu kampanii #03



Linia Maginota

Zakupy: 85mm M 39 L/52
Prezenty: brak
Straty CORE: BA-10, 25mm SPAA
Opis bitwy:
Wredne francuskie fortyfikacje i ogromna przewaga aliantów w powietrzu powoduje, że trzeba ostrożnie i pod osłoną pelotek, gdzie tylko ich wsparcie i pułapki na eskadry wroga powodują, iż moje lotnictwo ocalało z tego starcia, poszarpane, bo poszarpane, ale jeszcze lata w powietrzu …
Wystawiam wszystkie wojska na północy i postanawiam sforsowac rzekę i umocnienia w jednym miejscu a następnie ruszyć na południe. Fajnie się planuje, ale realizacja nie taka łatwa. Przez kilka pierwszych tur, staram się przebić i zniszczyć wrogie lotnictwo. Potem okazuje się, że praktycznie wszędzie drogę zastawiają fortyfikacje, więc tylko walka z pełnym wsparciem mojej artylerii daje szansę powodzenia. Wolno bo wolno ale jednak idę do przodu. No i ledwo zdążyłem mniszyć opór w ostatnim mieście. A w międzyczasie wiele jednostek byłem zmuszony odsyłać do szpitala na tyłach co widać po ich stanach ilościowych, pomimo maks. wzmocnień na starcie. Pod koniec praktycznie nie było czym walczyć, ale baterie artylerii przełamywały wszelki opór i wybijały z głowy przeciwnikowi jakiekolwiek kontrataki.

Raport zdjęciowy: oblężenie i potężny ostrzał artyleryjski drogą do sukcesu


Raport stanu kampanii #04



Falaise

Zakupy: 2x 85mm M 39 L/52 (sprzedałem 25mm SPAA), KW-I/40, 2x BA-10
Prezenty: brak
Straty CORE: BA-10
Opis bitwy:
Trudna bitwa, która początkowo wyglądała spacerowo. Ale potężna przewaga lotnictwa wroga i zabójcze ataki wypasionych francuskich jednostek pancernych powoduje, że trzeba poruszać się wyjątkowo ostrożnie, pod osłonę plotek i kilku baterii artylerii. Dopiero jak wyczyścimy pole bitwy z groźnych jednostek, można się pokusić o wyruszenie na VH, zapewne tak jak u mnie, ekstremalnie słabymi jednostkami. Zwiad w tym wypadku to podstawa, wg zasady – wykryć, zniszczyć i się schować. A lotnictwem to można powalczyć dopiero jak plotki osłabią porządnie myśliwce wroga. Dobrze chociaż, że francuska artyleria i czołgi nie mogą się równać z moimi zastępami.

Raport zdjęciowy: atak francuskiego Chara na moje osłabione jednostki – ale artyleria czuwa !!!


Raport stanu kampanii #05



Normandia

Zakupy: brak
Prezenty: brak
Straty CORE: Motocyklisti, Strojbat, T-34/76B, BA-10, Jak-1
Opis bitwy:
Waki nad morzem więc oczekuję floty wroga i postanawiam trzymac się z wojskiem daleko od morza. Koncentracja artlerii i obrony plot, powoduje w kilku pierwszych turach wprost wyniszczenie przeciwnika. Kilka pułapek i ofiara z jednostki myśliwskiej powoduje, że w powietrzu szybko nie ma zagrożenia. A wykryta przez samoloty artyleria jest wprost roznoszona przez ogień moich baterii 152mm. Potem uderzenia pancerne i tak przebijamy się do samego portu. Jeszcze tylko podciągnięcie dział i oblężony port musi skapitulować. Wiem, że to ostatnia bitwa, więc ruszam brawurowa i z poświęceniem stąd takie straty. No i oczywiście pojawiła się Royal Navy więc trzeba trzymać artylerię z daleka od morza.

Raport zdjęciowy: port obsadzony przez wojska brytyjskie ze wsparciem Royal Navy


Raport stanu kampanii #06



I to już koniec. Komunizm panuje w całej Europie. Czas na medale:



Kampanię uważam za trudna. Cały czas trzeba grac przy przewade wroga w powietrzu. Silen jednostki pancerne dają się mocno we znaki. Ale mapy ciekawe, rzadko używane więc i spora przyjemnośc z grania

Daję tej kampanii trudność 8 z 10 i sądzę, że sporo może zależeć od wyboru jednostek. Szybciej niż ja trzeba postawić na mocną obronę plot.


Na koniec prezentacja wybranych oddziałów:


Start | OpenGen | Kampanie I | Kampanie II | Kampanie III | Kampanie IV | Kampanie V | Polecam | Opisy I | Opisy II | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego