Kampanie Open General


Idź do treści

Menu główne:


W42 Volkssturm

Opisy II > W42 VOLKSSTURM

Kampania W42 Volkssturm

Przedstawiam kampanię, która swoim rozwiązaniem odstaje trochę od „zwykłych” kampanii.
Dlaczego ? Bo wszystkie bitwy są obronne z warunkami zwycięstwa ustawionymi na „utrzymać N hexów”.
Ale przecież tak być powinno w kampanii toczonej w roku 1945 przez jednostki tytułowego Volkssturm’u.

Kampania całkowicie liniowe i co także ważne, pozwalająca przegrywać we wszystkich bitwach, a i tak toczyć ten nierówny bój z nacierającym przeciwnikiem dalej … aż do końca !

Kampanię oceniam jako dość łatwą (przynajmniej do zagrania w całości), ale na pewno wymagającą innego podejścia do gry … a czy taka gra (obronna) jest ciekawa … to już oceńcie sami.
No i po zmianach warunków gry, różni się znacząco od oryginału, więc nawet jeżeli ktoś próbował wcześniejszą wersję … to myślę, że nie pożałuje próby zagrania w wersję aktualną.

Przebieg kampanii:

Campaign: W42_VOL * W42 VOLKSSTURM v.2.0
# File Scenario Date BV V TV L Map
0 W42_Dam.scn Zapora Feb 5, 1945 1 1 1 1 Soumussa.map (#1)
1 W42_Reich.scn Reichswald Feb 8, 1945 2 2 2 2 LITOVSK.map (#35)
2 W42_Linnich.scn Linnich Feb 14, 1945 3 3 3 3 VIIPURI.MAP (#23)
3 W42_Grenade1.scn Operacja "Grenade" Feb 20, 1945 4 4 4 4 Sedan.map (#22)
4 W42_Block.scn Operacja "Blockbuster" Feb 25, 1945 5 5 5 5 KHARKOV.map (#83)
5 W42_Baden.scn Baden-Baden Mar 3, 1945 Win Win Win Ls KAZAN.MAP (#52)




Zapora – Tactical Victory

Zakupy: kupiłem Panterę, ale nie było gdzie ją wystawić :(
Prezenty: brak
Straty CORE: 12 cm GrW 42, Volkssturm, 5x Volksgrenadiere
Opis bitwy:
Zaczynamy bitwą w obronie zapory. Patrząc na swoje niewielkie siły postanawiam skupić obronę na dwóch miastach (najdalej na wschód, na północy i południu) odpuszczając sobie resztę i przemieszczając wojska z innych miejsc do obrony wskazanych punktów. Jest ciężko …. Amerykanie z impetem atakują, powoli tracę kolejne jednostki, ale tanio się nie sprzedają … Jankesi także idą wraz z nimi do piachu. Szybko tracę dwa miasta na zachodzie (bo się wycofałem), ale walki o pozostałe są trudne i krwawe…. Na południu nie daję rady i pozostała mi tylko obrona miasta Kommerscheidt do ostatniej kropli krwi … a te dni do końca tak powoli mijają …
Wreszcie koniec … a ja mam dalej w rękach to miasteczko :) … kosztem krwi moich ludowych grenadierów.

Jedno miasto utrzymałem więc tylko taktyczne zwycięstwo !!!

Raport zdjęciowy: przedwczesny atak na południu …. w następnej turze tego czołgu już tam nie będzie :)


Raport stanu kampanii #01



Reichswald - Victory

Zakupy: 2x 10.5 LG42, wymieniam kolarzy na PSW 221
Prezenty: brak
Straty CORE: PSW 221, Pantera … chlip, chlip …
Opis bitwy:
Ponownie postanawiam się skupić na obronie miast tylko na północnym wschodzie, tak też rozstawiam jednostki i przygotowuję obronę przed, jak się można spodziewać, przeważającymi siłami tym razem Brytyjczyków.
Przydzielone jednostki walczą jak mogą opóźniając pochód wroga … ale czarne chmury nadciągają nad moje wojsko.
Tylko zmasowany i krzyżowy ogień obronny artylerii powstrzymuje wrogi atak … ale amunicji coraz mniej i nie można zaasekurować się z każdej strony … ciężko … jednostka Panter dokonuje cudów w rozjeżdżaniu Anglików pod gąsienicami :) ale w którymś momencie, także ona ginie bohaterską śmiercią …
Na chwilę tracę nawet południowy VH/SH, ale szybko udaje mi się go odbić w ostatniej turze i szczęśliwie kończę bitwę utrzymując oba VH co daje mi Zwycięstwo !!!
Tylko punktacja jakaś taka słaba ? – pewnie za dużo straconych jednostek własnych, a mało (mniej) zniszczonych wrażych.

Raport zdjęciowy: siła złego na jednego …


Raport stanu kampanii #02



Linnich – Brilliant Victory

Zakupy: Panther G
Prezenty: brak
Straty CORE: brak :)
Opis bitwy:
Tym razem znowu Amerykanie.
Bitwa bez większej historii … wszystkie ataki zatrzymuję na przesmyku przed Linnich,
nie przedziera się żadna wroga jednostka przez zmasowany ostrzał moich pepanców.
Utrzymałem dwa VH więc jest brylantowo (ale tutaj jest albo tak, albo porażka – innych opcji nie ma)
Nawet trochę się zastanawiałem czy nie ruszyć do przodu aby zdobyć amerykański VH, ale doszedłem do wniosku,
że za duże ryzyko, a przeciwnik za silny ….

Raport zdjęciowy: nadeszło kolejne „mięso armatnie” :)


Raport stanu kampanii #03



Operacja „Grenade” - Victory

Zakupy: brak
Prezenty: Coelion A
Straty CORE: brak
Opis bitwy:
Na początek małe zaskoczenie, że brak środków na zakupy, ale „live is brutal”.
W tej bitwie, zwycięstwo zależy od utrzymania 6/4/2 VH.
Postanawiam tak jak poprzednio mieć wróbla w garści i skupić moje jednostki na obronie miast Wesel i Dusseldorf.
Pozostałe jednostki AUX będą robiły za opóźniaczy … do ostatniej kropli krwi !!!
Amerykanie ruszają ławą na linię frontu opartą o rzekę … dzielnie się bronię, ale tylko kwestią czasu jest utrata pozycji
i życia przez wystawione na pierwszej linii jednostki pomocnicze. I tak dzielnie się bronią, że pierwsze wraże jednostki pojawiają się w okolicach Dusseldorfu dopiero w 14 turze. Tak więc nie czuję zagrożenia porażką … i postanawiam na zachodniej stronie pójść do przodu, bo do tej pory wróg nie zajął nawet jeszcze RimogneGoch, natomiast wziął w posiadanie miasteczko Straelen, które postanawiam odzyskać – co się udaje w ostatniej turze :)
Kończę dzierżąc władzę w czterech miastach co oznacza Zwycięstwo … i w dodatku bez strat … trochę, żałuję że nie zagrałem bardziej ryzykownie tylko tak asekurancko, bo szansa na BV pewnie była, ale i ryzyko strat pewnie byłoby duże !!!

Raport zdjęciowy: atak Amerykanów na Dusseldorf (oczywiście nieskuteczny …)


Raport stanu kampanii #04



Operacja „Blockbuster” – Tactical Victory

Zakupy: brak
Prezenty: brak
Straty CORE: jednostka Hitlerjugend
Opis bitwy:
Tym razem warunki utrzymania miast to jest 5/3/1 i patrząc na moje słabe siły, postanawiam je skupić na obronie miasta na południu. A inne plany to dopiero po rozpoznaniu bojem :)
Anglicy ruszają z impetem i dość szybko toczą się krwawe walki o miasto (11,16), które po ciężkich zmaganiach tracę w 7 turze. Potem następuje atak na miasto (21,9), które udaje mi się utrzymać do 12 tury. W międzyczasie Amerykanie zajmują miasto (3,26) i pojawiają się pierwsze jednostki wroga w pobliżu bronionego przez mój Volkssturm miasta (23,28). Bronię się … ale na południu coraz więcej Amerykanów … Na północy moje rozproszone niedobitki dostają rozkaz spróbować przejść przez rzekę i zająć miasto (6,2). A nuż się uda !!! Nie udało się, ale może dzięki temu (Anglicy musieli się cofnąć aby zlikwidować zagrożenie) wróg nie dotarł do miasta (40,13). Szczęście, że to tylko 15 tur, bo dużo dłużej i na południu pewnie poniósłbym dalsze straty, a tak okupiłem tą obronę stratą jednej jednostki :(
Zakończyłem walkę z dwoma miastami … ale nic to nie dało …. Trzeba było mieć TRZY !!!!

Raport zdjęciowy: wytrzymali jeszcze jedną turę …



Raport stanu kampanii #05



Baden-Baden – Tactical Victory

Zakupy: Panther A (ale wypas tym razem !!!)
Prezenty: brak
Straty CORE: Volkssturm, PaW 600, 2x 10.5 LG42
Opis bitwy:
Warunki utrzymania miast to 3/2/1 – jak to zwykle postanawiam skupić się na obronie miasta (27,2) i być może wyjściem z kontratakiem jak los pozwoli. Nie pozwolił … a bitwa była ciężka, oj ciężka !!!
Jednostki pomocnicze robiły co mogły … ale w 5 rundzie Francuzi zajęli miasto (2,2), a z Amerykanami trwają ciężkie,
acz już widać, że zostaną zakończone porażką walki o miasto (31,19). Przy głównym pkt. oporu na razie słodka cisza …
W 10 turze, Francuzi już okupują miasto (14,1), Amerykanie po zajęciu (31,19) ruszyli na północ, a i z centrum już podchodzą wraże siły pod moje główne miasto. Zaraz się zacznie !!! No i się zaczęło … przez 6 tur ciężkie walki okupione ciężkimi stratami, ale jednak się obroniłem. Nawet posłałem jednostkę Panter na południe po wschodniej stronie, aby odzyskała miasto (31,19), ale Amerykanie byli czujni, pozostawili okupantów i nasi nie dali rady.
Straciłem dużo oddziałów i tak naprawdę niewiele mi już wojsk zostało, ale wróg nie dał im rady i zakończyłem kampanię honorowo, uzyskując końcowe zwycięstwo w ciężkich walkach obronnych.

Raport zdjęciowy: siła złego na jednego … taniec śmierci … i inne podobne skojarzenia :)

Raport stanu kampanii #06



Czas na końcową chwałę. Otrzymuję zasłużone odznaczenia jak pokazano obok !!!

Tak jak sądziłem kampania nie jest trudna i szczerze powiedziawszy mam trochę wątpliwości co do atrakcyjności gry w takim stylu obronnym, ale cóż – nie każda kampania musi być taka sama :)

Daję tej kampanii poziom trudności 3 z 10 i sądzę, że ryzykując można osiągnąć dużo lepszy wynik niż moje słabiutkie dokonania.



Start | OpenGen | Kampanie I | Kampanie II | Kampanie III | Kampanie IV | Kampanie V | Polecam | Opisy I | Opisy II | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego